کشف راز سازه چندهزارساله – انکو

کشف راز سازه چندهزارساله - ایسنا

نتایج یک تحقیق جدید درباره یک سازه مدور باستانی مرموز، فرضیه جدیدی را درباره علت ساخت آن مطرح کرده است.

به گزارش انکو، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که یک سازه مرموز چوبی و مدور متعلق به «عصر برنز» که با نام «سیهنج» شناخته می شود و در سواحل شرقی انگلستان واقع شده است، بیش از 4,000 قبل در تلاش برای گرم کردن هوا در زمان سردی آب و هوا ساخته شده است.

«لایوساینس» نوشت، این فرضیه جدیدترین تلاش برای درک دلیل ساخت این سازه غرق شده است که به صورت یک دایره با قطر 7.5 متر با استفاده از 55 تکه تنه درخت بلوط ساخته شده است و به طور بحث برانگیزی در سال 1999 از محل اصلی جدا و به یک موزه منتقل شد.

بر اساس سایر تحقیقات اینطور نتیجه گیری شده بود که این سازه برای یادبود درگذشت فردی مهم ساخته شده بود.

اما به گفته «دیوید ننس»، باستان شناس دانشگاه «ابردین» در بریتانیا، این ایده که «سیهنچ» و سایر حلقه های ساخته شده از الوار مدفون که در مجاورت آن پیداشده اند برای «تمدید تابستان» ایجاد شده اند، با اطلاعاتی که درباره آب و هوای آن زمان شناخته شده است، مطابقت دارد.

به گفته این کارشناس «سیهنج» در طول یک دوره طولانی کاهش دمای جو و زمستان های شدید ساخته شده است و به نظر می رسد که این نوع سازه ها با هدف پایان دادن به این وضعیت ساخته شده بودند.

«نانس» جزییات بیشتر درباره دو سازه «سیهنج» به نام های «هولم 1» و «هولم 2» را در مقاله ای که در دوم آوریل در ژورنال «جیوژورنال» منتشر کرده بود، اطلاع رسانی کرد.

پایان خبر انکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف راز سازه چندهزارساله – انکو" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف راز سازه چندهزارساله – انکو"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه