نقد و بررسی مک بوک ایر M1 اپل MacBook Air MGND3 2020

در این توضیحات می خواهیم به روشی بسیار آسان به بررسی ویژگی ها و مشخصات مک بوک ایر M1 بپردازیم.

پردازنده قدرتمند مک بوک ایر M1

اپل بالاخره اولین پردازنده خود را به دنیای مک معرفی کرد و از شر پردازنده های اینتل خلاص شد. ابتدا چیپست M1 را به مک اضافه کرد و بازخورد بسیار خوبی گرفت و در سری بعدی آیپد این پردازنده را اضافه کرد و حالا آیپد M1 با همان قدرت لپ تاپ کار می کند، شاید حتی بیشتر. اپل در سه ماهه چهارم سال مالی 2020 حدود 31 درصد بیشتر از فروش مک بوک M1 خود نسبت به سال 2019 در همان زمان فروخت و دلیل این تقاضا را می توان به چیپست M1 نسبت داد.

اگرچه ممکن است قیمت آن کمی ارزانتر از رقبای خود در همین رده باشد، اما در بررسی اکثر موارد آن، سر و گردن از بقیه بالاتر است و جالب اینکه فن خنک کننده ندارد، اما همیشه باقی می ماند. سرد. و به دلیل عدم وجود فن، مک بوک ایر M1 کاملا بی صدا است.

مقایسه پردازنده Air M1 با سایر مدل های اپل

تمامی قطعات اصلی سخت افزاری این لپ تاپ روی چیپ، خلاصه و مونتاژ بوده و اعضای لپ تاپ مستقیما به هم متصل شده اند که باعث می شود قدرت بیشتر و در عین حال مصرف کمتری داشته باشد.

در نتیجه سرعت پردازش ویدیو تا 4 برابر و سرعت پردازش عکس 7 برابر بیشتر می شود و سرعت CPU به 3.5 برابر و GPU به 5 برابر افزایش یافته است.

از نظر قدرت، مک بوک ایر M1 تا حد زیادی شبیه به مدل پرو ام 1 است و اگر فقط در مورد برق باشد و به سایر موارد توجه نشود، خرید مک بوک ایر M1 به صرفه تر است. در مقایسه با دستگاه های قبلی عرضه شده قبل از این محصول، این لپ تاپ بهتر است و اگر در خرید مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو 13 اینچی 2020 (بدون چیپست M1) شک دارید، ما مک بوک ایر M1 را به دلیل قیمت پایین تر و ارزان تر توصیه می کنیم. قدرت بسیار بیشتر

باتری و طراحی

باتری

این دستگاه در صورت مک بوک ایر Q می تواند تا 18 ساعت ویدیو پخش کندYلی که 12 ساعت شارژ داشت. و با این مک بوک می توانید تا 15 ساعت بدون شارژ لپ تاپ در وب بگردید.

و من فکر می کنم با یک بار شارژ می توانید تمام روز از این لپ تاپ استفاده کنید. البته این لپ تاپ به جز گیمینگ به هیچ وجه برای بازی ساخته نشده است اما می توانید بازی های سبک را روی این لپ تاپ اجرا و انجام دهید (اما در هر صورت توصیه نمی شود).

طرح

ابعاد

یکی دیگر از نکات مثبت این لپ تاپ اندازه و وزن آن است. مک بوک ایر M1 تنها 1.29 کیلوگرم وزن و 13 اینچ دارد و به قدری نازک و ظریف طراحی شده که به راحتی می توانید آن را در کیف دستی یا کوله پشتی قرار دهید و آنقدر سبک است که وزن لپ تاپ در کیف احساس نمی شود.

پورت ها

در سمت راست مک بوک ایر M1 یک جک 3.5 میلی متری و در سمت چپ دو پورت Type C وجود دارد که به چند دلیل یکی از نقاط ضعف این لپ تاپ است: یکی اینکه نمی توانید مستقیماً یک لپ تاپ معمولی را وصل کنید. فلش یا هارد یا شارژر گوشی و برای آن باید تبدیل یو اس بی به نوع سی بخرید و نکته دیگر اینکه ورودی شارژر لپ تاپ یکی از آن پورت های نوع سی است و زمانی که لپ تاپ در حال شارژ شدن است فقط دارید. یک پورت Type-C و یک جک 3.5 میلی‌متری در دسترس هستند، و اگر کمی بیشتر از استفاده روزمره استفاده می‌کنید، باید یک تبدیل، مانند سه راهی برق، مانند تصویر زیر بخرید (که به شما امکان می‌دهد چندین ورودی بیشتر در در عین حال) که برای شما هزینه دارد و فضای بیشتری را اشغال می کند و در هر صورت برای خرید این لپ تاپ باید هزینه های زیادی مانند کیف، کاور و محافظ صفحه نمایش این لپ تاپ شیک و خرید تبدیل پورت آن را بپردازید. .

صدا و تصویر

حال می توان در مورد صدا و تصویر این لپ تاپ صحبت کرد. می توان گفت که سخت افزار وب کم تغییر نکرده است اما با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کاری انجام داده اند که با تغییر رنگ و نور و ویرایش و تنظیمات خودکار وب کم تصویری را که می بینید یا به اشتراک می گذارید از خودش با وب کم بهتر از تصویر سری قبلی است، این مک بوک ایر است.

اسپیکرهای مک بوک ایر M1 همانند اسپیکرهای نسل قبل هستند، با این تفاوت که در هنگام استفاده صدایی از فن شنیده نمی شود و کیفیت صدا بهبود یافته است، اما دلیل آن مشخص نیست، ممکن است حذف فن یا تغییرات نرم افزاری

میکروفون این لپ تاپ به خوبی میکروفن های استودیویی نیست، اما از کیفیت رضایت بخشی برخوردار است و شما را برای تماس و ضبط راضی می کند.

صفحه کلید

در مورد کیبورد، خوشبختانه در این سری از کیبورد سوئیچ قیچی استفاده کردند، این مدل کیبورد از کیبورد سوئیچ پروانه ای برجسته تر است و ساختار متفاوتی دارد.

اپل در سال 2015 از صفحه کلید پروانه ای برای محصولات جدید مک بوک استفاده کرد و این ساختار در نگاه اول زیباتر و شاید جذاب تر به نظر می رسد، اما تجربه کاربری ناخوشایندی را برای برخی از کاربران ایجاد کرد و عموماً کاربران ناراضی بودند. البته تنها دلیل نارضایتی کاربران احساس استفاده از کیبورد نیست، بلکه این مدل کیبورد دارای مشکلات دیگری نیز می باشد که از جمله می توان به گیرکردن کلید در هنگام فشردن آن اشاره کرد و یا زمانی که کلید را یک بار فشار می دهند، این عمل دو بار اتفاق می افتد که و شکست های متعدد و موارد دیگر که همه اینها باعث نارضایتی و عصبانیت کاربران شد.

و اپل در سری M1 مک بوک ها دیگر آن اشتباه را مرتکب نشد و از کیبورد سزار استفاده کرد.

البته به نظر من کیبورد پروانه ای فقط از نظر ظاهری جذاب تره، تاکید میکنم فقط از نظر ظاهری هست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی مک بوک ایر M1 اپل MacBook Air MGND3 2020" هستید؟ با کلیک بر روی رایانه، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی مک بوک ایر M1 اپل MacBook Air MGND3 2020"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه